Health & Fitness

Πόνοι περιόδου: Αποτελεσματικές συμβουλές για να απαλύνεις τον πόνο

By  | 

Οι πόνοι της περιόδου βρίσκονται στο πρόγραμμά μας κάθε μήνα (αυτό είναι γνωστό άλλωστε). Για κάποιες ο πόνος είναι αβάσταχτος, ενώ για κάποιες άλλες λίγο πιο cool. Το θέμα είναι ότι όταν ερχόμαστε αντιμέτωπες μαζί του κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να νιώσουμε καλύτερα. Βασικά η μόνη λύση που ξέρουμε είναι τα παυσίπονα. Ναι οκ συμφωνούμε σε αυτό, αλλά υπάρχουν και άλλες συμβουλές που μπορείς να ακολουθήσεις για να απαλύνεις τις ενοχλητικές κράμπες στην κοιλιά και καταπολεμήσεις αποτελεσματικά τον πόνο.

Όπως πολύ καλά έχεις καταλάβει, σήμερα θα μοιραστώ μαζί σου πέντε tip για να κάνω λίγο πιο εύκολες τις… δύσκολες μέρες. Φυσικά μέσα στις συμβουλές υπάρχουν και τα παυσίπονα, αλλά ακόμα και για αυτά έχω μια πολύτιμη συμβουλή για να σε “πιάσουν” καλύτερα.

Οκ οκ, δεν θα πω άλλα! Σε παροτρύνω να κάνεις scroll down και να δεις αναλυτικά!!!

Όλα ξεκινούν από τη διατροφή

Η διατροφή είναι το Α και το Ω στους πόνους της περιόδου. Μάλιστα, έρευνες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες που τρέφονται πιο σωστά και γυμνάζονται, τείνουν να πονάνε λιγότερο τις ημέρες της περιόδου. Αυτό που πρέπει να κάνεις λοιπόν, είναι να εμπλουτίσεις τη διατροφή σου με φρούτα και λαχανικά που θα σε ενυδατώσουν και θα σου δώσουν ενέργεια. Απλά προσπάθησε να τα καταναλώνεις όλες τις ημέρες του μήνα και όχι μόνο τις δύσκολες μέρες της γιατί έτσι δεν θα δεις διαφορά.

Extra tip: Πρόσθεσε στα φαγητά σου κουρκουμά αφού έχει τη μαγική ιδιότητα να μειώνει τους πόνους από τις κράμπες.

Βάλε ένα πρόγραμμα στα παυσίπονα

Αν ανήκεις στην κατηγορία των γυναικών που έχουν σταθερό κύκλο, τότε μπορείς να προγραμματίσεις κάθε πότε θα παίρνεις παυσίπονο. Δηλαδή λίγες ώρες πριν σου έρθει η περίοδος ξεκίνα να παίρνεις παυσίπονα (φυσικά με τη συμβουλή του γιατρού σου) έτσι ώστε να απαλύνουν σταδιακά τον πόνο. Συνήθως, όταν παίρνεις παυσίπονο την ώρα που έχεις δυνατούς πόνους, η δράση του είναι πολύ μικρότερη και ίσως δεν καταλάβεις διαφορά.

Extra tip: Ακόμα και να μην έχεις σταθερή περίοδο, προσπάθησε να “ακούσεις” το σώμα σου. Όταν δηλαδή σε πιάσουν αυτές οι μικρές κράμπες και νιώθεις ότι “έρχετα锨πάρε ένα.

Ξέχνα το χαμομήλι και σκέψου τη βιταμίνη ή το μουρουνέλαιο

Μπορεί κάποια στιγμή να άκουσες τη συμβουλή της γιαγιάς σου και να ξεκίνησες να πίνεις τσάι στην περίοδο. Αυτό όμως δεν βοηθάει στην κοιλιά αλλά στο στομάχι, γεγονός που σημαίνει ότι δεν απαλύνει τον πόνο από τις κράμπες. Αυτό που χρειάζεσαι είναι βιταμίνη ή μουρουνέλαιο που μειώνουν τη φλεγμονή και απαλύνουν τον πόνο κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσης.

Διατήρησε ζεστή την περιοχή της κοιλιάς

Είτε είναι χειμώνας είτε καλοκαίρι, προσπάθησε να διατηρείς ζεστό το σημείο της κοιλιάς. Ένα παραδοσιακό tip που ακολουθούν και οι αθλητές όταν πονάνε οι μύες τους είναι η θερμοφορά. Μπορείς να την ακουμπήσεις για λίγο στην κοιλιά σου ή στα πόδια σου, αφού έχει την ικανότητα να χαλαρώνει τη μύτρα.

Προσοχή: Μην αφήσεις τη θερμοφόρα πάνω σου για πολύ ώρα και προτίμησε να ρίξεις στο εσωτερικό της χλιαρό και όχι καυτό νερό.

Κάνε κάτι για να ξεχαστείς

Όσο κι αν πονάς, πάρε απόφαση και βγες από το σπίτι! Μπορεί να σου φαίνεται επώδυνο, αλλά όσο κάθεσαι στον καναπέ σου τόσο θα σκέφτεσαι τις κράμπες και τον πόνο που σε “χτυπούν”. Μια ελαφριά μορφή άσκησης ή ακόμα και η βόλτα στα μαγαζιά, θα διατηρήσουν ζεστούς τους μύες τους σώματος και θα απαλύνουν την ενοχλητική αίσθηση της κράμπας. Άσε που θα ξεχαστείς και θα διασκεδάσεις κιόλας!

Extra tip: Αν δεν σου άρεσε και πολύ αυτή η ιδέα, τότε σκέψου να χοροπηδήσεις λίγο στο κρεβάτι, να βάλεις μάσκα προσώπου ή να κάνεις κάτι εντός σπιτιού που θα σε κάνει να ξεχαστείς και θα σου αλλάξει τη διάθεση.

tlife