Family

10+1 Διατροφικές συμβουλές για να αποκτήσει το παιδί σας σωστές διατροφικές συνήθειες

By  | 

Οι σωστές διατροφικές συνήθειες είναι καλό να μαθαίνονται από μικρή ηλικία αφού αποτελούν θεμέλια για καλή υγεία μελλοντικά.

Χρήσιμες συμβουλές για να μάθουμε στα παιδιά να τρώνε σωστά:

  1. Μάθετε στα παιδία για το πόσο σημαντικό είναι το πρωινό γεύμα και ότι δεν πρέπει ποτέ να παραλείπετε.  Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά που καταναλώνουν πρωινό έχουν καλύτερη μνήμη, πιο εύκολη συγκέντρωση, καλύτερη απόδοση στο σχολειό και συνήθως διατηρούν ένα υγιές σωματικό βάρος στην μετέπειτα ζωή τους.
  2. Μιλήστε στα παιδιά για τα οφέλη των τροφών που είναι απαραίτητο να έχουν στην διατροφή τους. Για παράδειγμα,  τα γαλακτοκομικά βοηθάνε να κτίσουν γερά οστά για να μπορούν να παίζουν μπάλα και να πηγαίνουν χορό.
  3. Μην επιβάλλετε αποχή από τα τρόφιμα τα οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στα παιδιά (τηγανητές πατάτες, παγωτά κ.α), γιατί αυτό μπορεί να τα κάνει να αντιδράσουν αρνητικά. Μάθετε στα παιδιά κάθε πότε μπορούν να τρώνε αυτά τα τρόφιμα βάζοντας κάποια όρια
  4. Προσπαθήστε να μην εκδηλώνετε τις δικές σας προτιμήσεις ή απέχθειες για κάποιες τροφές, γιατί είναι πολύ πιθανόν το παιδί να σας μιμηθεί.
  5. Είναι φυσιολογικό αν το παιδί κάποιες μέρες τρώει λιγότερο από κάποιες άλλες.  Μην το πιέζετε να αδειάσει το πιάτο του εντελώς, αφού αυτό μπορεί να προκαλέσει λαιμαργία ή και απέχθεια για κάποιες τροφές.
  6. Μη χρησιμοποιείτε το φαγητό σαν ανταμοιβή γιατί είναι πολύ πιθανόν αυτό να δημιουργήσει προβλήματα βάρους μελλοντικά.  Μπορείτε να ανταμείψτε τα παιδιά σας με μια βόλτα στο πάρκο.
  7. Μην καταφεύγετε σε ακρότητες και υπερβολικούς περιορισμούς, γιατί αυτό είναι πιθανόν να έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση του ρυθμού ανάπτυξης των παιδιών, μπορεί να εμφανισθούν ανεπάρκειες καθώς επίσης και διαταραχές στη διατροφική συμπεριφορά (βουλιμία ή ανορεξία).
  8. Μελέτες έχουν αποδείξει πως τα παιδιά που καταναλώνουν κύριο γεύμα με τους γονείς τους διατρέφονται γενικά πιο σωστά. ‘Έτσι για να αποκτήσουν τα παιδιά μας σωστές διατροφικές συνήθεις, θα πρέπει να τρώει όλη η οικογένεια μαζί στο τραπέζι.
  9. Μην απελπίζεστε αν το παιδί σας τρώει μόνο μερικά είδη τροφών. Αφήστε το να το ξεχάσει και δοκιμάστε την ίδια τροφή ξανά μετά από μερικές μέρες.
  10. Πάρτε τα παιδιά σας μαζί σας στο σουπερμάρκετ και ετοιμάστε μαζί το μεσημεριανό ή το βραδινό γεύμα.
  11. Μην ξεχνάτε ότι για να αποκτήσει το παιδί σωστές διατροφικές συνήθειες, απαιτείται υποστήριξη από το οικογενειακό περιβάλλον (γονείς, γιαγιά, παππού).

Άννα-Μαρία Κυπριανού

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Τηλέφωνο: 22337900 – 99761487

1. Αρχ. Μακαρίου Γ’, Forest Court, Διαμ. 103, Αγλαντζιά, Λευκωσία