Κύπρος

LimasSoul: Νέοι Κύπριοι επιχειρηματίες μας δείχνουν τον δρόμο στην επιτυχία!

By  | 

Πολλοί νέοι ονειρεύονται να δημιουργήσουν την δική τους επιχείρηση, όπου θα τους αντιπροσωπεύει και θα μπορούν να αναδείξουν το ταλέντο και το μυαλό τους. Δυστυχώς, στην εποχή μας λίγοι είναι εκείνοι που τολμούν και το επιτυγχάνουν.

Ξεχωρίζοντας πέντε Κύπριους επιχειρηματίες από την Λεμεσό παίρνουμε από αυτούς την θετικότητα τους, την επιμονή, την υπομονή, αλλά και κάποια από τα μυστικά που αποκαλύπτουν στο stylista.com.cy για να τολμήσουμε να πραγματοποιούμε τα όνειρα μας. Άλλωστε να ξέρετε “κάθε εμπόδιο για καλό”!

Λούης Χατζηλοϊζου – Ανδρεας Βίκης/ KOUROSS

unnamed

Το κατάστημα KOUROSS?

Το κατάστημα μας πρωτοανοιξέ στην Λεμεσό πριν από 26 χρόνια σαν οικογενειακή επιχείρηση από τον Πανίκο Χ’’Λοιζου και Νίκο Βίκη και κατά την διάρκεια αυτών των 26 χρόνων το όνομα  KOUROSS έχει ταυτιστεί με τον μοντέρνο άνδρα που τον ενδιαφέρει η ποιότητα και το στυλ. Η άριστη εξυπηρέτηση στα καταστήματα μας, και παράλληλα οι επιτυχημένες συνεργασίες μας με τους μεγαλύτερους οίκους μόδας στον χώρο έχουν κατακτήσει το όνομα  KOUROSS ως ένα από τα μεγαλύτερα και πιο δημοφιλή καταστήματα ανδρικής ένδυσής στην Κύπρο.

 

Από πού έχετε εμπνευστεί το concept της επιχείρησης σας και τι αντιπροσωπεύει;

Το κατάστημα KOUROSS όταν πρωτοάνοιξέ είχε ως λόγο της ονομασίας του τον αρχαίο ΚΟΥΡΟ που κατά την δωρική εποχή ήταν αγάλματα τα οποία παρουσίαζαν την ανδρική μορφή. Ωστόσο, σήμερα η λέξη KOUROSS έχει εκσυγχρονιστεί στην κυπριακή αγορά και έχει ταυτιστεί με τον σύγχρονο και μοντέρνο άνδρα.

Αυτά τα 26 χρόνια πόσο δύσκολο ήταν για τα καταστήματα σας να εδραιωθούν στην κυπριακή αγορά;

Σίγουρα την διάρκεια των 26 χρόνων λειτουργίας των καταστημάτων υπήρξαν πολλές δυσκολίες με την μεγαλύτερη να είναι η οικονομική κρίση που από το 2013 ταλανίζει την Κύπρο. Ωστόσο, με την σωστή ερευνά της αγοράς και την καλή διαχείριση των καταστημάτων έχουμε καταφέρει παρά τις δυσκολίες της εποχής να παραμείνουμε σταθεροί και δυνατοί στον χώρο της ανδρικής ένδυσης στην Κύπρο. Κλειδί της πετυχημένης πορείας των καταστημάτων μας, ήταν η αφοσίωση των πατεράδων μας, οι οποίοι πάντα είχαν ως στόχο να καταστήσουν το KOUROSS ως το κατάστημα που πρωταγωνιστούσε στον χώρο της ανδρικής ένδυσης , το οποίο κατάφεραν με μεγάλη επιτυχία. Με την σειρά μας εδώ και 3 χρόνια καλούμαστε να διατηρήσουμε το όνομα του καταστήματός στο ψηλότερό δυνατό επίπεδο, και να διατηρήσουμε μια δυνατή θέση στην αγορά.

14697254_10202345278069624_1933683411_o

Πιστεύετε ότι υπάρχουν παράγοντες στην κυπριακή κοινωνία/οικονομία που εμποδίζουν την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας;

Ναι φυσικά. Κύριος παράγοντας είναι η οικονομική κρίση, καθώς και οι αλλαγές στην νοοτροπία του καταναλωτή/πελάτη,  για τις οποίες πρέπει να γίνεται προσεκτική μελέτη ούτος ώστε να διατηρούμε το πελατολόγιο μας πάντα ευχαριστημένο. Παρόλα αυτά, η συνεχής ερευνά της αγοράς μπορεί να επιφέρει την ανάπτυξη σε μια επιχείρηση, καθώς ένας ευχαριστημένος πελάτης είναι ένας επαναλαμβανόμενος πελάτης.

Πείτε μας την γνώμη σας πάνω στα πεδία ανταγωνιστικότητας και ποια τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που σας χαρακτηρίζουν μέσα από την επιχειρηματική σας δραστηριότητα; 

Η ανταγωνιστικότητα είναι ένα απαραίτητο κομμάτι που πάντα πρέπει να υπάρχει εφόσον βρίσκεται σε υγιείς επίπεδά, καθώς το να διαφοροποιείς την επιχείρηση σου από τους υπόλοιπους σου ανταγωνιστές  προσπαθώντας να προσφέρεις πάντα το κάτι καλύτερο είναι μια πρόκληση για εμάς, αλλά μπορεί επίσης να θεωρηθεί και σαν ένας από τους βασικούς στόχους μας.  Η ουσία όμως του ανταγωνισμού είναι να κτίσεις το δικό σου  brand image πριν καν αρχίσεις να εξαπλώνεσαι, ένας βασικός παράγοντας που πολλοί αγνοούν στην Κύπρο χωρίς να βλέπουν μακροπρόθεσμα τα πλεονεκτήματα που μπορεί να τους αποφέρει ένα καλό brand image.

Ποιο το «μυστικό» της δικής σας επιτυχίας;

Πρώτα από όλα η αγάπη μας για την δουλεία μας  , ο επαγγελματισμός που είναι ένα από τα βασικά συστατικά της επιτυχίας , οι συνεργασίες μας με τους μεγαλύτερους οίκους μόδας καθώς και η γνώση μας στο προϊόν που παρέχουμε είναι το κλειδί για την επιτυχία.

unnamed-2

 

Χριστόφορος Χαραλάμπους/ STREET DOG

steetdog_logo-1

Ποιο ήταν το κίνητρο σας για να δημιουργήσετε την δική σας επιχείρηση;

Aποφάσισα ότι ήταν καιρός να ακολουθήσω το όνειρο και ένστικτο μου, δημιουργώντας μια δική μου επιχείρηση και να κάνω αυτό που μου αρέσει.

Από πού εμπνευστήκατε το concept της επιχείρησης σας και τι αντιπροσωπεύει;

Πάντα είχα κλίση και μου άρεσε να ψάχνω κάτι να ασχολούμαι, με το θέμα fashion trends and designs αλλά πάντα με ένα δικό μου στυλ και οπτική γωνία. Σαν λάτρης του street style και με μεγάλη αδυναμία στον καλύτερο μας φίλο, ήθελα το κατάστημα μου να αντιπροσωπεύεται από ένα logo που να τα συνδυάζει, και έτσι καταλήξαμε με το διάγραμμα ενός δυναμικού breed με mafia street style.

Πόσο δύσκολο ήταν για εσάς να εδραιωθείτε στην κυπριακή αγορά;

Αν και σχετικά νωρίς για να καταλήξω, αφού πρόσφατα έχω δημιουργήσει την δική μου επιχείρηση, οφείλω να ομολογήσω ότι έχω μπει πολύ πιο δυναμικά και έχω βρει πολύ περισσότερη υποστήριξη και ανταπόκριση απ ότι ανέμενα.

Πιστεύετε ότι υπάρχουν παράγοντες στην κυπριακή κοινωνία/οικονομία που εμποδίζουν την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας;

Το κυριότερο εμπόδιο είναι σίγουρα ταυτόσημο με το οικονομικό. Όπως η έλλειψη δανεισμού και οικονομικής υποστήριξης από χρηματοοικονομικούς οργανισμούς, οι φορολογίες, τα ψηλά running expenses, και η ξενομανία.

14694898_10202345267469359_1710461435_n

Πείτε μας την γνώμη σας πάνω στα πεδία ανταγωνιστικότητας και ποια τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που σας χαρακτηρίζουν μέσα από την επιχειρηματική σας δραστηριότητα;

Στηρίζουμε τα κυπριακά προϊόντα, παρέχουμε στην πλειοψηφία προιόντα από νεαρούς, φρέσκους, μοντέρνους κύπριους σχεδιαστές και σε approachable τιμές.

Ποιο το «μυστικό» της δικής σας επιτυχίας;

Πιστεύω ότι είναι ο συνδυασμός των οικονομικών τιμών μας, με τα μοντέρνα και unique design των προιόντων μας.

Τι θα συμβουλεύατε νέους επίδοξους επιχειρηματίες;

Και εγώ όντας νέος, θα τους συμβούλευα ότι κάνουν να το κάνω με αγάπη και αφοσίωση.

Ποιο το όραμα και ποιοι οι μελλοντικοί στόχοι σας για την επιχείρηση σας;

Να επικοινωνήσουμε και να εδραιώσουμε την υποστήριξη των νεαρών ντόπιων fashion designers, και με το χρόνο να συμβάλουμε στην ανάπτυξη του κυπριακού fashion industry.

14725319_10202345266509335_477558583_o

 

Ελένη Σοφοκλέους/ E : S DESIGNS

10574390_192281210942328_467986665107278257_n

Ποιο ήταν το κίνητρο σας για να δημιουργήσετε την δική σας επιχείρηση;

Αφότου τελείωσα από το Λονδίνο το 2013 ήθελα να ξεκινήσω κάτι που αγαπώ και που δεν υπάρχει παρόμοιο στην Κύπρο. Υπάρχουν ακόμη δυο-τρεις designers text styles στην Κύπρο που κάνουν υφαντό αλλά δεν ασχολείται κάποιος με το κόσμημα, δηλαδή εγώ δημιουργώ τα υφάσματα μου-υφαντά υφάσματα-text style designer. Kάνω κάτι μοναδικό, δημιουργικό και στο στούντιο δεν υπάρχει κάτι που το αγοράζω, τα κάνω όλα από το μηδέν. Το κίνητρο μου ήταν ότι ήθελα να αρχίσω κάτι δικό μου που να με εκφράζει να το αγαπώ, να μπαίνω στον χώρο μου και να δημιουργώ δηλαδή να νιώθω motivation. Ήθελα όποιος μπαίνει στον χώρο να νιώθει το ίδιο που νιώθω και εγώ, κάτι μοναδικό πως δεν θα το βρουν αλλού.

Από πού εμπνευστήκατε το concept της επιχείρησης σας και τι αντιπροσωπεύει;

Δεν μπορώ να πω ότι το εμπνεύστηκα, είναι η σπουδή μου. Είναι κάτι που αγαπώ, δημιουργώ οτιδήποτε από το μηδέν, όταν έχεις ένα ύφασμα πως να το επεξεργαστείς, πως να το βάψεις, να το ράψεις να του δώσεις άλλη μορφή. Όπως για παράδειγμα και τα υφάσματα που κάνω από κλωστές, δημιουργώ άλλο ύφασμα δηλαδή τους δίνω άλλη μορφή. είτε τα βάζω σε κοσμήματα είτε σε παντόφλες σε μαξιλάρια  διακοσμητικά. Αντιπροσωπεύει εμένα.

Πόσο δύσκολο ήταν για εσάς να εδραιωθείτε στην κυπριακή αγορά;

Ήταν αρκετά δύσκολο, δεν έχει πολύ καιρό που άνοιξα την επιχείρηση μου, έξι μήνες μέχρι τώρα. Αρκετά δύσκολο γιατί ο κόσμος μετά την κρίση άρχισε να εκτιμά το handmade, οπότε είναι δύσκολο  από το μηδέν μόνος σου να χτίσεις την επιχείρηση σου να τα κάνεις όλα μόνος σου. Εγώ είμαι άλλου είδους επιχείρηση, είμαι handmade οπόταν πρέπει να κινήσεις το ενδιαφέρον κάποιου για να το εκτιμήσει παλιά ο κόσμος αναζητούσε μάρκες κάτι έτοιμο, πρέπει να του κινήσεις το ενδιαφέρον να δει γιατί πρέπει να επιλέξει handmade αντί ασημένιο με την ίδια τιμή. Έχω κόσμο που εκτιμά αυτό που κάνω και δεν μου είπε ποτέ κάποιος θα πιάσω silver αντί το δικό σου, σε έτσι κοινό απευθύνομε δεν υπάρχει ηλικία φτάνει να εκτιμά την τέχνη

14572604_10154794612749238_1881010948_o

Πιστεύετε ότι υπάρχουν παράγοντες στην κυπριακή κοινωνία/οικονομία που εμποδίζουν την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας;

φυσικά να ρίχνεις την ποιότητα και το επίπεδο, απλά για να ανταποκριθείς.

Πείτε μας την γνώμη σας πάνω στα πεδία ανταγωνιστικότητας και ποια τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που σας χαρακτηρίζουν μέσα από την επιχειρηματική σας δραστηριότητα;

Ανταγωνισμός πάντα υπήρχε και πάντα θα υπάρχει. Είμαι υφάντρια προσφέρω στον κόσμο την μοναδικότητα, κομμάτια που δεν μπορείς να βρεις αλλού όχι μόνο επειδή κάνω κολιέ, βραχιόλια, σκουλαρίκια, τσάντες, το κάθε αντικείμενο από μόνο του πίσω του κρύβει και μια ιστορία. Πέραν του ότι κάνω δύο συλλογές τον χρόνο θεματικές, μελετώ και εμπνέομαι από κάποια γεγονότα κουλτούρες, για παράδειγμα τα χρώματα που θα βάλω πάνω αντιπροσωπεύουν κάτι στο κάθε κομμάτι το σχέδιο του, το όνομα του, γιατί δίνω και σε όλα ονόματα το κάθε ένα έχει την ιστορία του από που είναι εμπνευσμένο. Μελετώ την ιστορία την γραφή την αρχιτεκτονική τις κουλτούρες όλα έχουν μια ιστορία και μια πηγή έμπνευσης

Ποιο το «μυστικό» της δικής σας επιτυχίας;

Αυτά που δημιουργώ θέλω να κάνουν αυτόν που τα φοράει να νιώθει μοναδικός και το κάθε κομμάτι να είναι ξεχωριστό.

Τι θα συμβουλεύατε νέους επίδοξους επιχειρηματίες;

Να πιστεύουν στον εαυτό τους και να ξέρουν πως δεν είναι ανάγκη να έχεις πολλά λεφτά για να δημιουργήσεις κάτι που θέλεις φτάνει να το αγαπάς. και να το πιστεύεις. και πάντα να βλέπεις μπροστά, να μην ακούν κάποιο που τους λέει αρνητικά. Eγώ ξεκίνησα μέσα στην κρίση το 2013 όταν επέστρεψα στην Κύπρο, σιγά σιγά χρειάζεται επιμονή και θα τα καταφέρουν.

Ποιο το όραμα και ποιοι οι μελλοντικοί στόχοι σας για την επιχείρηση σας;

Να επεκταθώ στο εξωτερικό, σύντομα θα έχω ένα πιο μεγάλο αργαλειό, να έχω σαν μια μίνι βιοτεχνία με είδη σπιτιού και ρουχισμού14585648_10154794613019238_863412042_o

Μαρτίνος Μανώλη/ POSH BOUTIQUE

14642666_10211592165266736_779769043_n

Ποιο ήταν το κίνητρο σας για να δημιουργήσετε την δική σας επιχείρηση;

Το κίνητρο για να δημιουργήσω την δική μου επιχείρηση ήταν ότι  ανέκαθεν ήθελα να είμαι αφεντικό του εαυτού μου και να είμαι ο απόλυτος υπεύθυνος μιας επιχείρησης.

Από πού εμπνευστήκατε το concept της επιχείρησης σας και τι αντιπροσωπεύει;

Λόγο του ότι ο πατέρας μου είχε την δική του επιχείρηση ρούχων, αυτό αναπόφευκτα με επηρέασε και έτσι αποφάσισα να ασχοληθώ και εγώ με αυτό τον χώρο.

Πόσο δύσκολο ήταν για εσάς να εδραιωθείτε στην κυπριακή αγορά;

Ομολογώ ότι ήταν αρκετά δύσκολο να εδραιωθώ στην κυπριακή αγορά ειδικά το πρώτο διάστημα, ένεκα που η δημιουργία της επιχείρησης μου ήρθε εν καιρό οικονομικής κρίσης. ‘Όμως, με την βοήθεια του πατέρα μου που είχε χρόνια εμπειρία σε αυτό το χώρο, κατάφερα πλέον να είμαι μια well- established επιχείρηση στο χώρο της μόδας.

Πιστεύετε ότι υπάρχουν παράγοντες στην κυπριακή κοινωνία-οικονομία που εμποδίζουν την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας;

Φυσικά και υπάρχουν παράγοντες που εμποδίζουν την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας όπως είναι η οικονομική κρίση που εμποδίζει τους επιχειρηματίες να κάνουν οικονομικά ανοίγματα αλλά και τους πελάτες οι οποίοι γίνονται πολύ πιο επιφυλακτικοί στις αγορές τους.

Πείτε μας την γνώμη σας πάνω στα πεδία ανταγωνιστικότητας και ποια τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που σας χαρακτηρίζουν μέσα από την επιχειρηματική σας δραστηριότητα;

Προφανώς ο ανταγωνισμός είναι αρκετά μεγάλος λόγο του ότι υπάρχουν πάρα πολλές παρόμοιες επιχειρήσεις ( καταστήματα) και αυτό από μόνο του αυξάνει τον ανταγωνισμό. Τώρα, όσο αφορά τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που χαρακτηρίζουν την δική μου επιχείρηση είναι οι προσιτές τιμές, η ποιότητα των ρούχων αλλά και το customer service το οποίο παρέχω στους πελάτες.

unnamed-1

Ποιο το «μυστικό» της δικής σας επιτυχίας;

Το ”μυστικό΄΄ της δικής μου επιτυχίας πιστεύω ήταν το γεγονός ότι πριν δημιουργήσω την δική μου επιχείρηση δούλευα σε γνωστό όμιλο νυχτερινής διασκέδασης και λόγο του ότι ήμουν αρεστός ( θέλω να πιστεύω) αυτό έχτισε το δικό μου πελατολόγιο πριν καν ανοίξω την δική μου επιχείρηση. Επιπρόσθετα, το γεγονός ότι ο πατέρας μου είχε την δίκη του επιχείρηση στο χώρο της μόδας, αυτό με βοήθησε να αποκτήσω και εγώ κάποια εμπειρία γύρο από το χώρο αυτό αφού βοηθούσα ενεργά τον πατέρα μου στην οικογενειακή μας επιχείρηση.

Τι θα συμβουλεύατε νέους επίδοξους επιχειρηματίες;

Θα συμβούλευα τους νέους επίδοξους επιχειρηματίες να κάνουν σωστή επιλογή και μελέτη όσο αφορά την επιχείρηση που θα ξεκινήσουν και το χώρο δραστηριοποίησης τους. Με λίγα λόγια να κάνουν μιαν έρευνα της αγοράς προτού δημιουργήσουν την δική τους επιχείρηση.

Ποιο το όραμα και ποιοι οι μελλοντικοί στόχοι σας για την επιχείρηση σας;

Το μελλοντικό μου όραμα είναι να εδραιώσω ακόμη περισσότερο την επιχείρηση μου και γιατί όχι σε λίγα χρόνια να επεκταθώ και σε άλλες πόλεις ή ακόμα και χώρες.

14697244_10211592163666696_718297886_o