Beauty

Θες λαμπερά και πλούσια μαλλιά; Δες τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνεις για να τα αποκτήσεις!

By  | 

Τα όμορφα μαλλιά που ακτινοβολούν λάμψη είναι το ζητούμενο κάθε γυναίκας. Αλλά και άντρα, αφού είναι προκαθορισμένο στο DNA μας από την εποχή των σπηλαίων, οι γυναίκες με λαμπερά μαλλιά, να θεωρούνται υγιείς, άρα και γόνιμες.

Γι αυτό άλλωστε έχουμε πλημμυρίσει από εικόνες μοντέλων με σούπερ λαμπερά μαλλιά.

Αλλά πως το καταφέρνουν άραγε; Σίγουρα ελάχιστες γυναίκες γεννιούνται έτσι. Για να αποκτήσεις φυσικά λαμπερά μαλλιά εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Για την ακρίβεια πολύ περισσότερους από ό,τι μπορείς να φανταστείς.

Η κληρονομικότητα, το περιβάλλον που ζεις, η διατροφή, οι ασθένειες, η περιποίηση, ακόμα και σε ποιο σημείο του κύκλου σου βρίσκεσαι, επηρεάζουν τη λάμψη των μαλλιών σου.

Η κληρονομικότητα είναι κάτι το οποίο δεν μπορείς να ελέγξεις, αλλά μπορείς όμως να κοντρολάρεις με τους κατάλληλους τρόπους. Δηλαδή, με κάποιες πιθανές θεραπείες, και αν είναι σε τόσο μεγάλο βαθμό, με τη συμβουλή ενός ειδικού δερματολόγου.

Το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεσαι δημιουργεί φθορές όχι μόνο στην υγεία σου αλλά αναπόφευκτα και σε αυτήν των μαλλιών σου. Όσο πιο αγνό και καθαρό είναι το μέρος που ζεις, τόσο το καλύτερο. Το ίδιο ισχύει και για τη διατροφή. Έχει παρατηρηθεί σε έρευνα του Ευρωπαϊκού Δερματολογικού Ινστιτούτου ότι οι τροφές πλούσιες σε κορεσμένα λιπαρά, συντηρητικά, και παράλληλα φτωχές σε ιχνοστοιχεία, βιταμίνες και θρεπτικά ιχνοστοιχεία έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην υγεία των μαλλιών και της επιδερμίδας, συμβάλλοντας τόσο στην απώλεια του τριχωτού της κεφαλής όσο και στην καταστροφή δομικών στοιχείων του ήδη υπάρχοντος, καθώς δεν υπάρχουν οι απαραίτητες πρώτες ύλες (πχ. βιταμίνες) ώστε να τραφεί η τρίχα και έπειτα να ανανεωθεί.

Σκέψου, ότι το τριχωτό της κεφαλής είναι μια μικρογραφία της υγείας του οργανισμού. Έτσι, αν η υγεία σου, είναι σε καλά επίπεδα, το ίδιο ισχύει και για την υγεία των μαλλιών σου.

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες, και ο βασικότερος που μπορείς να ελέγξεις είναι η περιποίηση των μαλλιών σου. Όσο πιο μεθοδική είσαι, τόσο λαμπερότερα μαλλιά. Η λάμψη τους εξαρτάται από το αν είναι βαμμένα ή όχι, αν είναι ίσια ή σγουρά και αν τα φροντίζεις σωστά.

Αρχικά θα πρέπει να χρησιμοποιείς προϊόντα κατάλληλα για τον τύπο των μαλλιών σου Είναι το Α και το Ω. Όπως και να φροντίζεις να διατηρείς μια τακτική ρουτίνα περιποίησης, να είναι πάντα ενυδατωμένα και να περιορίσεις όσο το δυνατόν περισσότερο τις συνέπειες του styling. Για το σκοπό αυτό, η βιομηχανία των δερμοκαλλυντικών αλλά και της κοσμετοποιίας έχει δημιουργήσει σειρές ολόκληρες και άπειρα προϊόντα! Κάποια θα ταιριάζουν και σε σένα!

Να θυμάσαι ότι τα ξανθά μαλλιά είναι πιο άτονα από τα καστανά, και για αυτό έχουν μεγαλύτερη ανάγκη ενυδάτωσης και προστασίας από τον ήλιο. Όσες έχουν κόκκινα ή μαλλιά σε καστανοκόκκινους τόνους είναι από πιο λαμπερά από τη φύση τους λόγω των χρωστικών που περιέχονται.

Τα DO’s & DON’Ts για λαμπερά μαλλιά

DO

  • • Πάντα να χρησιμοποιείς σαμπουάν βαθύ καθαρισμού. Προτίμησε αυτά που η σύνθεση τους είναι διαυγής και πλούσια, αφού έχουν την τάση να καθαρίζουν καλά το τριχωτό της κεφαλής, χωρίς να βαραίνουν την τρίχα.
  • • Επένδυσε κάποια χρήματα σε μια καλή ενυδατική μάσκα μαλλιών. Χρησιμοποίησε την αντί για conditioner, αντικαθιστώντας το.
  • • Βαθιά ενυδάτωση μια φορά την εβδομάδα με κάποια σπιτική μάσκα, όπως το λάδι, ή μια καλή που θα σου συστήσει ο κομμωτής σου.
  • • Αν τα μαλλιά σου είναι σγουρά, μην τα χτενίζεις. Χρησιμοποίησε τα δάχτυλα σου να τα ξεμπερδέψεις. Διαφορετικά ετοιμάσου να δαμάσεις μια φριζαρισμένη ζούγκλα.
  • • Κατά τη βαφή, δοκίμασε ένα ενισχυτικό λάμψης για τα μαλλιά. Ζήτα το από τον κομμωτή σου ή αν τα κάνεις μόνη σου, προμηθεύσου το από ένα μεγάλο πολυκατάστημα καλλυντικών.
  • • Κατά τη διάρκεια του λουσίματος κάνε το τελευταίο ξέπλυμα με κρύο νερό. Έτσι, σφραγίζονται οι θύλακες της τρίχας και τα μαλλιά αναδεικνύουν την λάμψη και το χρώμα τους.
  • • Πρόσθεσε στη διατροφή σου τροφές πλούσιες σε σίδηρο, καθώς παρατηρείται ότι όσες γυναίκες υποφέρουν από χαμηλά επίπεδα σιδήρου τείνουν να έχουν πιο θαμπά μαλλιά.
  • • Βιταμίνη Ε για υγιή λαμπερά μαλλιά. Θα βρεις στο φαρμακείο κάψουλες που περιέχουν μέσα τη βιταμίνη σε μορφή ελαίου. Σπάσε 2-3 κάψουλες και άπλωσε τις στα μαλλιά ως μέρος της ρουτίνας περιποίησης.
  • • Δαφνέλαιο και αμυγδαλέλαιο είναι τα δυο μαγικά έλαια για την περιποίηση των μαλλιών. Χρησιμοποίησε ως μάσκα μια φορά την εβδομάδα. Το αμυγδαλέλαιο μπορείς να το χρησιμοποιείς καθημερινά ως ενυδατικό, καθότι ελαφρύτερης σύστασης συγκριτικά με το δαφνέλαιο.
  • • Επίσης, μία φορά τον μήνα, βρες λίγο χρόνο – όπου σίγουρα δεν θα χρειαστεί να συναντήσεις κανέναν ή να βγεις αργότερα – και δοκίμασε μία μάσκα με αγνό ελαιόλαδο. Εκείνο που έχεις να κάνεις είναι βουτήξεις τα δάχτυλα σου σε λάδι ελιάς και να περάσεις κάθε τούφα, αποφεύγοντας τις ρίζες ή περνώντας τα χέρια σου από αυτές, μόνο όταν στα δάχτυλα θα έχει απομείνει πολύ λίγο υλικό. Μετά τύλιξε τα μαλλιά σου σε μία πετσέτα και μείνε με αυτήν για περισσότερο από μία ώρα και στη συνέχεια λούσου. Μετά από 2- 3 επαναλήψεις θα διαπιστώσεις ότι η τρίχα είναι πιο γερή και τα μαλλιά σου δείχνουν να σφύζουν από υγεία και λάμψη.
  • • Πλέον το πιο εύκολο να δώσεις λάμψη στα μαλλιά, είναι τα σέρουμ λάμψης, η σιλικόνη και τα προϊόντα σε spray! Ανάλογα τον τύπο των μαλλιών σου βρες το δικό σου!
  • • Άσε τα μαλλιά σου να στεγνώσουν φυσικά. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, μην βάλεις τη μεγαλή σκάλα, αλλά στέγνωσε τα ή με κρύο αέρα ή στη μέτρια σκάλα.
  • • Ανά διαστήματα μπορείς στο τελευταίο ξέβγαλμα να περνάς τα μαλλιά σου με λίγο ξύδι αραιωμένο με νερό. Ναι, η μυρωδιά εκείνη τη στιγμή δεν είναι ακριβώς υπέροχη, όμως μετά το αποτέλεσμα είναι λάμψη και μόνο λάμψη και μάλιστα καλύτερη απ’ οποιοδήποτε εργοστασιακό προϊόν. Επίσης, το ξύδι έχει την τάση να εξισορροπεί τη λειτουργία των σμηγματογόνων αδένων που ευθύνονται και για τη λιπαρότητα στα μαλλιά μας.

DON’Ts

  • • Μην χτενίζεις τα μαλλιά σου με πλαστικές βούρτσες και χτένες γιατί προκαλείται στατικός ηλεκτρισμός και έτσι σπάνε, και πετάνε.
  • • Μην χρησιμοποιείς conditioner στις ρίζες των μαλλιών καθώς επιτείνει τη λιπαρότητα στο τριχωτό της κεφαλής και χαλαρώνουν οι πόροι χάνοντας υγιείς τρίχες. Αν πάλι ανήκεις σ’ εκείνη την κατηγορία γυναικών που είναι αδύνατον να ξεμπερδέψει τα μαλλιά της χωρίς conditioner, προτίμησε αυτά που έχουν ως κύριο συστατικό τους νερό, κυκλοφορούν σε μορφή σπρέι και δεν χρειάζονται ξέβγαλμα, ενώ κυρίως δεν βαραίνουν την τρίχα και είναι το ίδιο αποτελεσματικά.
  • • Τα προϊόντα styling είναι δύσκολο να απομακρυνθούν από τα μαλλιά σου. Γι αυτό μην κάνεις υπερβολές στην ποσότητα, και φρόντιζε να τα ξεβγάζεις το συντομότερο δυνατό.
  • • Μην απλώνεις προϊόντα φινιρίσματος (λακ για παράδειγμα) κοντά στις ρίζες των μαλλιών γιατί θα φαίνονται λιπαρά.
  • • Μη χρησιμοποιείς προϊόντα ισιώματος, τα οποία δεν είναι κατάλληλα ώστε να προστατεύουν τα μαλλιά σου από τη θερμότητα. Στην ουσία αυτό που κάνουν είναι να τα καίνε. Αν αυτό είναι αδύνατον, τουλάχιστον, μην το παρακάνεις με το σεσουάρ και το ψαλίδι για τις μπούκλες ή το αντίστοιχο του ισιώματος. Το αποτέλεσμα ναι μεν είναι ιδανικό, αλλά η φθορά που προκαλείται στην τρίχα είναι ανυπολόγιστη. Κάνε σημαντικά διαλείμματα και φρόντιζε πάντα τις άκρες με ένα προϊόν σιλικόνης για να αποφεύγεις τις φθορές και τα σπασίματα της τρίχας.
  • • Αν τα μαλλιά σου είναι σγουρά, απόφυγε να τα χτενίζεις γιατί οι μπούκλες χαλάνε και είναι πιο επιρρεπείς στη ψαλίδα.